czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jac_ek
    RS
    • 2009
    • 1733

    Zamieszczone przez MG
    Czy możliwe jest, aby zmieniając osprzęt silnika oraz oprogramowanie w 1.4 TSI 122 KM osiągnąć fabryczny stan z golfa czyli 160 KM
    sądzę, że nawet 180km tak jak w fabii RS da się osiągnąć poprzez dołożenie paru gratów
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

    Komentarz

    • zwirek75
      Ambiente
      • 2009
      • 105

      Zamieszczone przez Jac_ek
      Zamieszczone przez MG
      Czy możliwe jest, aby zmieniając osprzęt silnika oraz oprogramowanie w 1.4 TSI 122 KM osiągnąć fabryczny stan z golfa czyli 160 KM
      sądzę, że nawet 180km tak jak w fabii RS da się osiągnąć poprzez dołożenie paru gratów
      Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".
      Tomek

      Komentarz

      • Psycho Dad
        Rider
        • 2009
        • 629

        Zamieszczone przez Jac_ek
        Zamieszczone przez MG
        Czy możliwe jest, aby zmieniając osprzęt silnika oraz oprogramowanie w 1.4 TSI 122 KM osiągnąć fabryczny stan z golfa czyli 160 KM
        sądzę, że nawet 180km tak jak w fabii RS da się osiągnąć poprzez dołożenie paru gratów
        Tylko pewnie koszt octavia 1.8TSI= Fabia RS
        A koszt przeróbek Fabi na 180KM = Octavia 1.8TSI.
        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

        Komentarz

        • MG
          Ambiente
          • 2008
          • 101
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Zamieszczone przez Psycho Dad
          Tylko pewnie koszt octavia 1.8TSI= Fabia RS
          A koszt przeróbek Fabi na 180KM = Octavia 1.8TSI.
          Oczywiście jest jak piszesz. Tylko że jak się już ma 1.4 to w cudowny sposób nie zrobi się z niego 1.8. Przekładka silnika będzie prawdopodobnie bardziej kosztowna i skomplikowana w wykonaniu niż przebudowa 1.4.

          Samo chipowanie 1.4 jak wynika z tego wątku jest mało skuteczne. Potrzebna jest opinia kogoś dokładnie zorientowanego w budowie tych silników, czy jest możliwość i jakie są koszty przebudowy 1.4 122KM na 160KM ?

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            Samo chipowanie 1.4 jak wynika z tego wątku jest mało skuteczne. Potrzebna jest opinia kogoś dokładnie zorientowanego w budowie tych silników, czy jest możliwość i jakie są koszty przebudowy 1.4 122KM na 160KM ?
            IMHO lepiej będzie wsadzić trochę większą turbosprężarkę, bez problemu osiągniesz 160KM, tylko trzeba się będzie pogodzić z pogorszeniem dołu.
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • Jac_ek
              RS
              • 2009
              • 1733

              Zamieszczone przez zwirek75
              Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".
              to nie wiedziałem wydawało mi się że wszystkie te 1.4TSI mają tą samą bazę a różnią się właśnie tymi "gratami" dookoła. Chętnie się dokształcę bardziej szczegółowo
              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                Zamieszczone przez Yarek
                bez problemu osiągniesz 160KM, tylko trzeba się będzie pogodzić z pogorszeniem dołu.
                Trochę jak ta siekierka i kijek.
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • rlapinski
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 138

                  Zamieszczone przez zwirek75
                  Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".
                  Nie wydaje mi się aby tak było. Fabryce bardziej opłaca się zrobić np. 10 milionów sztuk takiego samego silnika i do jego różnych wersji dołożyć różne "graty" niż 2 razy po 5 milionów dwóch rodzajów silników różniących się od siebie znacznie.

                  Komentarz

                  • fan
                    Elegance
                    • 2009
                    • 760

                    Zamieszczone przez rlapinski
                    Zamieszczone przez zwirek75
                    Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".
                    Nie wydaje mi się aby tak było. Fabryce bardziej opłaca się zrobić np. 10 milionów sztuk takiego samego silnika i do jego różnych wersji dołożyć różne "graty" niż 2 razy po 5 milionów dwóch rodzajów silników różniących się od siebie znacznie.
                    To musi byc ten sam silnik co w Seacie Ibizie.
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz

                    • arekban
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 208

                      Zamieszczone przez MG
                      Czy możliwe jest, aby zmieniając osprzęt silnika oraz oprogramowanie w 1.4 TSI 122 KM osiągnąć fabryczny stan z golfa czyli 160 KM ?

                      Zapewne takie rozwiązanie (o ile w ogóle jest możliwe) będzie droższe od chipa, ale silnik po przebudowie daje możliwość dalszego podnoszenia mocy.
                      Przeglądałem przez chwilę ETKĘ w poszukiwaniu róźnic między 122 a 160 km i wyszło że w 160 km jest:
                      - inna turbina
                      - inny układ chłodniczy - chyba jednooobwodowy a nie dwu jak w 122
                      - kompresor
                      - całkiem inny układ dolotowy z intercoolerem powietrznym a nie wodnym
                      - chłodnica oleju
                      - inna głowica
                      - inne oznaczenia tłoków, czym się roźnią - nie wiem
                      - nie wspominam już takich pierdół jak inna obudowa filtra powietrza, inny filtr oleju, inne kolektory, komputer itp...

                      Generalnie - przeróbka totalnie nieopłacalna.

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        Jakieś nowości w temacie ?

                        Komentarz

                        • pascal
                          Rider
                          • 2009
                          • 510
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          nowości to są takie, że jak chcesz wywalić 1500-2000 za 10KM to możesz robić niestety z tego naszego gówienka bata się nie ukręci - no chyba żeby turbo większe wsadzić, ale to juz koszty mogą być duuuuuze :P

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            Troche lipa wyszla bo:

                            1.2 tsi kreca softem na ok ~140
                            1.8 tsi ponad 200 koni

                            a takie 1.4 z wielkim wysilkiem 10 - 15 .....
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • pascal
                              Rider
                              • 2009
                              • 510
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              a gdzie takie 1,2 tsi na 140 kucy zrobione widziałeś, bo z tego co czytam to takie teorie są..... w teorii 1,4tsi mozna dłubnąc i na 160 ale kiedy sie toto rozpadnie to ... raczy wiedzieć :?

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                na forach skody uk poszukaj masowo wyrastaja juz 140 konne yeti
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  dla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje - a zabawy z takimi silniczkami raczej nie wyjdą im na dobre.
                                  Znacznie bezpieczniej bawić się z większymi jednostkami.

                                  Choć nie ukrywam na hamownie w końcu do rogalottiego dojadę ;-) bo sam jestem ciekaw jakie są gifty w tym silniku a podobno całkiem zacne ;-)
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    dla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje - a zabawy z takimi silniczkami raczej nie wyjdą im na dobre
                                    oj Jac_ek to zupełnie nie tak, generalnie zabawy z tymi silnikami wychodzą dokładnie tak samo czy z małymi czy dużymi, obciążenie jest dokładnie takie samo.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • _tm_
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 2333
                                      • Superb III (3V3)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      dla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje
                                      E tam, nie zawsze. Ja na przykład kupiłem Yeti 1.2, bo to jedyna benzyna z DSG w ofercie, a automat to był warunek konieczny. A skoro jest możliwość podniesienia mocy to należy z tego skorzystać .
                                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                      -------------------------------------------------------------------------
                                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        Zamieszczone przez _tm_
                                        Zamieszczone przez Jac_ek
                                        dla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje
                                        E tam, nie zawsze. Ja na przykład kupiłem Yeti 1.2, bo to jedyna benzyna z DSG w ofercie, a automat to był warunek konieczny. A skoro jest możliwość podniesienia mocy to należy z tego skorzystać .
                                        poza tym obciążenie silnika najsłabszego i najmocniejszego będzie po programie podobne, a wiadomo, cena zakupu zupełnie inna i zwyczajnie nie każdego na to stać.
                                        oczywiście też jestem za kupowaniem jak najmocniejszej bazy, którą jeśli jest możliwość i tak trzeba dłubać :szeroki_usmiech

                                        [ Dodano: Czw 19 Sie, 10 23:41 ]
                                        Zamieszczone przez Morgoth
                                        Zamieszczone przez Yarek
                                        bez problemu osiągniesz 160KM, tylko trzeba się będzie pogodzić z pogorszeniem dołu.
                                        Trochę jak ta siekierka i kijek.
                                        zupełnie nie tak
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Jac_ek
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1733

                                          no to ja zapytam inaczej :szeroki_usmiech , jaka jest różnica w OII pomiędzy 105 - 122 a 140 KM jak dla mnie pomijalna - bo żadna z tych mocy nie powalczy na drodze z poważnymi konkurentami ;-), umówmy się, zabawa się zaczyna od 200+

                                          Zamieszczone przez _tm_
                                          Ja na przykład kupiłem Yeti 1.2, bo to jedyna benzyna z DSG w ofercie,
                                          akurat w OII jest całkiem ładny wybór ;-)

                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          cena zakupu zupełnie inna i zwyczajnie nie każdego na to stać.
                                          takie tam pitolenie - jak ktoś chce mocy to nie kupuje 1.4 Octavii tylko jakąś małą popierdułkę z dużym silnikiem i ją dłubie. jeśli chciałbym mieć więcej mocy to brałbym minta z najmocniejszym silnikiem a nie chipował 1.4TSI i trząsł później portkami o gwarancję, silnik, skrzynie itd... po co mi to ;-)

                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          poza tym obciążenie silnika najsłabszego i najmocniejszego będzie po programie podobne,
                                          niby tak ale coś mi mówi że większe silniki są lepiej przystoswane do zniesienia zwiększonych momentów niż silniki uturbione po downsizingu ;-)
                                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            Zamieszczone przez Jac_ek
                                            no to ja zapytam inaczej , jaka jest różnica w OII pomiędzy 105 - 122 a 140 KM jak dla mnie pomijalna
                                            napisałem właśnie posta życiówkę na ten temat, ale potem stwierdziłem, że i tak się nie dogadamy
                                            więc, nawet jestem w stanie zgodzić się z Tobą, że różnica jest pomijalna :szeroki_usmiech
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • rkb
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2152
                                              • Rapid Spaceback (NH1)
                                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                              z tymi 200 km to sie nie zgodze, zalezy od auta. seryjne 1.8T radzi sobie z 75% napinaczy na swiatlach, tyle ze to auto przy tej mocy robi 100 w 8 sek, natomiast jakas Bejca czy inne ustrojstwo potrzebuje do takiego wyniku blisko 200 konikow
                                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                              Komentarz

                                              • _tm_
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 2333
                                                • Superb III (3V3)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Zamieszczone przez Jac_ek
                                                no to ja zapytam inaczej :szeroki_usmiech , jaka jest różnica w OII pomiędzy 105 - 122 a 140 KM jak dla mnie pomijalna - bo żadna z tych mocy nie powalczy na drodze z poważnymi konkurentami ;-), umówmy się, zabawa się zaczyna od 200+
                                                Chyba się kłócisz dla zasady, bo piszesz jakieś totalne bzdury. Po co kupiłeś 1.4TSI ? Trzeba było nie przepłacać i kupić 1.2TSI lub 1.6. Przecież różnica pomiędzy 105 a 122 jest pomijalna :diabelski_usmiech.

                                                Zapytaj się też wszystkich właścicieli 1.9 TDI, czy po wirusie ze 105 na 140 nie zauważyli żadnej różnicy :szeroki_usmiech ?
                                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                -------------------------------------------------------------------------
                                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  Zamieszczone przez _tm_
                                                  Zapytaj się też wszystkich właścicieli 1.9 TDI, czy po wirusie ze 105 na 140 nie zauważyli żadnej różnicy ?
                                                  ale ja zrozumiałem, że jemu chodzi o "walkę na drodze", a w tym przypadku to w ogóle zakup octavii raczej mija się z celem
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • loyd
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2342

                                                    A może filipo2005 by się odezwał.

                                                    On przerabiał nasze gadanie w praktyce.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...